Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků cizinců v primární škole
Horáčková, Klára ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Svoboda, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.